Een evenement is een belevenis waar je maanden naartoe gewerkt hebt, maar wat uiteindelijk snel voorbij is.
Met evenementenfotografie zorg je dat niet alleen jij, maar ook jouw bezoekers het evenement herbeleven. Daarnaast is het een krachtige tool om te gebruiken in promotionele doeleinden voor het opkomende evenement.
Evenementenfotografie kan twee doelen nastreven.
Evenementenfotografie als fotomarketing
Het eerste doel van evenementenfotografie is fotomarketing. Ik loop in naam van de opdrachtgever rond op evenementen en fotografeer de bezoekers zodat zij hier het beste op staan. Door deze vorm van evenementenfotografie krijgt de opdrachtgever zoveel mogelijk exposure en viraliteit op social media.
Evenementenfotografie voor de juiste indruk
Evenementenfotografie kan ook effectief worden ingezet om mensen achteraf een indruk te geven van een evenement. Hierbij is de evenementenfotografie dus voornamelijk gericht op degenen die het evenement niet bezocht hebben, maar wel getwijfeld hebben. Zij zullen spijt hebben dat ze niet geweest zijn en een volgende keer zullen ze niet meer twijfelen. Mensen die nog nooit van je evenement gehoord hebben, zullen getriggerd worden het evenement de volgende keer ook te bezoeken.
Bij evenementenfotografie snijdt het mes dus aan twee kanten.
Beide vormen van evenementenfotografie zijn geschikt voor zeer uiteenlopende evenementen. Wat denk je van de opening van een nieuwe winkel, restaurant of sportcentrum, of de uitreiking van een prijs of een zakenborrel? Bij vrijwel iedere gelegenheid is een passende vorm van evenementenfotografie nodig