Met evenementenfotografie zorg ik ervoor dat niet alleen jij, maar ook jouw bezoekers het evenement kunnen herbeleven. Evenementenfoto’s zijn daarnaast een krachtige tool voor promotionele doeleinden.
Een evenement is een belevenis waar je maanden naartoe werkt, maar die uiteindelijk snel voorbij is.
Evenementenfotografie kan twee doelen nastreven:
Evenementenfotografie als fotomarketing
Het eerste doel van evenementenfotografie is fotomarketing. In naam van de opdrachtgever fotografeer ik bezoekers op evenementen, zodat zij er op hun best uitzien. Deze vorm van fotografie zorgt voor maximale exposure en viraliteit op social media.
Evenementenfotografie voor de juiste indruk
Evenementenfotografie kan ook effectief worden ingezet om mensen achteraf een indruk te geven van een evenement. Dit is vooral gericht op degenen die het evenement niet hebben bezocht, maar wel getwijfeld hebben. Zij zullen spijt hebben dat ze niet zijn geweest en zullen de volgende keer niet meer twijfelen. Mensen die nog nooit van je evenement hebben gehoord, zullen getriggerd worden om het de volgende keer te bezoeken.
Bij evenementenfotografie snijdt het mes dus aan twee kanten. Beide vormen van fotografie zijn geschikt voor uiteenlopende evenementen, zoals de opening van een nieuwe winkel, restaurant of sportcentrum, de uitreiking van een prijs, of een zakenborrel. Bij vrijwel iedere gelegenheid is een passende vorm van evenementenfotografie nodig.
Op zoek naar een evenementenfotograaf? Neem dan contact met mij op.